maanantai 6. toukokuuta 2024

25.-26.3.23 Bilbaossa

Lauantai 25.3.24

Aamulla lähdettiin siis jatkamaan matkaa sieltä Mercadon ja junaradan väliseltä kadulta, jossa olimme olleet yötä Eibarin kaupungissa.

Ajomatkaa meillä ei ollut kuin vajaat 70 km, vaan tietenkin taas monta mutkaa, mäkeä ja tunnelia matkassa.

me ajoimme pientä tietä myöten...

Moottoritie kulkee tuolla ylhäällä sillalla laakson yli...

Hyvissä ajoin aamulla olimme siis jo Bilbaossa, Kobetamendi-leirintäalueella, korkealla kaupungin katolla.
tällä leirintäalueella oli monta kerrosta...

Leiriydyttyämme lähdimme bussilla kaupunkikierrokselle. Kävellen olisi ehkä päästy kaupungin keskustaan, vaan eipä olisi jaksettu kiivetä takaisin omalle autolle. Ja se bussi kierteli noin 6 km ennen kuin jäimme siitä kävelykeskustaan.

ensin etsimme leirintäaluetta, sitten matkustimme bussilla ja käveltiin vanhassa kaupungissa ja lopulta bussilla takaisin vuorelle...

Tuolla joen rannalla ja lähikortteleissa kiertelimme muutaman tunnin ja käväisimme kahdessa kirkossakin. Emme meinanneet löytää sitä bussipysäkkiä, jolta pääsisimme takaisin päin, vaan ihmettelimme pitkään. Lopulta huomasimme, että pitikin lähteä tyystin päinvastaiseen suuntaan, eikä suinkaan "takaisin päin". Tuosta yo. kuvasta selvinnee.

Nervion joki ja vanha kauppahalli, Ribera Market...

Illalla sitten yritin kuvata alhaalla  Nervion-joen rannoilla olevaa valaistua kaupunkia sieltä ylhäältä campingalueelta oikein jalustalta. Vaan eipä noista kuvista juuri selvää saa

Sunnuntai, 26.3.

Aamulla lähdimme vuorelta alas kaupungin keskustaan tarkoituksena käydä katsomassa Bilbaon suuri nähtävyys, Guggenheim-museo. No, eihän siellä tietenkään ollut mitään mahdollisuutta saada matkailuautoa lähellekään sitä museota, joten tyydyimme vain ajelemaan kiellettyjä reittejä ja kuski pysäytti kerran auton niin, että pääsin museon takapuolesta ottamaan muutaman kuvan. Eipä voi ainakaan kehua käyneensä Guggenheim-museossa...

kahden kuvan hätäinen panoraama museon takapihalta,,,

Kun nähtävyys oli saatu kuvattua, jatkui matka länteen päin pitkin A8-tietä, siitä sitten seuraavassa postauksessa...